https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=%3Clink+rel=%22shortcut+icon%22+href=%22https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3221413/images/2012/kamera_ikon_507461c99606ee5886bc732e.png%22%3E&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Svarar på lite kommentarer

MOA
Vart bor du och vart bor din kille? :) Är det inte jobbigt med långdistansförhållande? :/ Och hur träffade ni varandra?
Jag bor i Stockholm och han i Leksand. Jo, det sliter på en, det gör det! Men man får se det positiva och ljuset i tunneln som man säger, en dag är han klar med det där och då kan vi vara med varandra exakt så mycket vi känner för! Vi träffades i vår gamla skola, Bergtorpsskolan. Jag har svarat på den frågan i vår videoblogg här.
 
ALVA
Vad för gymnasium går du i ? håller på att letar men hittar inget till nästa år :(
Jag går i Täby Enskilda Gymnasium. Är supernöjd!! Har svarat på fler frågor om det i min videoblogg ↑ (länk i övre texten)

JOSSAN
Hej, du tar otroligt fina bilder, men hur gör du för att få det suddigt i bakgrunden? 
Har en Canon eos 550d och håller på att lära mig den för den är ny, och när jag tar porträtt vill jag få suddigt i bakgrunden, så hur gör man? :) 
kram
Hej Jossan! Vad roligt med en fotofråga, det vill jag ha mer av! 
Just din kamera har jag ingen erfarenhet av med det som gör att det blir "suddigt" i bakgrunden beror på hur ljuskänsligt objektiv du har (stor bländare, dvs lågt bländartal). Det "suddiga" du pratar om kallas bokeh. 
Bokeh kommer faktiskt från japanskan och bokeh betyder "suddig".
Bokeh kan se ut på lite olika sätt, ibland är den mjuk och tonad och ibland visar den sig som cirklar av ljus i bakgrunden. Macroobjektiv, teleobjektiv och fasta objektiv ger fin bokeh, eftersom bokeh skapas med hjälp av lång brännvidd (tele), stor bländare (fast) och närhet till motivet (macro). Ytterligare ett tips är att gå närmare det du ska fota. Ju närmare du kommer motivet, desto mer bokeh. Hoppas du förstod något av det jag nu skrev... Haha, annars kan du läsa mer här: Så får du till bra bokeh i dina bilder
 
CARRO OCH CLOE
Carro: Gör du dina videoinläggdirekt på datorn eller kameran och hur, super bra blogg btw <3
Cloe: Hejhej! Jättebra blogg! Undrar vad för program du använder när du redigerar videos som du lägger upp. Till exempel den med Erik när ni svarade på frågestunden :) skulle vara awesome om du ville svara!! 
Kramisar
Jag filmar och redigerar dom i datorn. Jag redigerar de i iMovie som finns på Macdatorer. Tack så mycket! Kram tjejer <3

JOLINE
Jo, ditt mobilskal på bilden har du "designat" själv va? 
Har du beställt det? 
Isåfall från vilken sida? 
Och så undrar jag bara, hur gammal var du när du började med p-piller? 
Kram!
Yes det har jag designat själv på denna hemsida. Jag var 16 år. Kram!
 
MAJA
I vilken app redigear du dina bilder i på instagram? Tacksam för svar :)
Vissa bara direkt på instagram, vissa har jag redigerat i photoshop på datan, vissa i olika appar som heter Snapseed,super retro,pixlromatic och pixfx. 
 
HANNA
Varför tog du bort videon där du sjöng? Hann bara se början och du var hur bra som helst! Snälla lägg ut den igen. Puss
För att några i min klass tänkte spela upp den på lektionen och då fick jag panik och tog bort den ;)  Visst jag kan lägga ut den igen, tack så mycket! PUSS
 

SEN TILL ALLA ERA FINA,VARMA,GLÄDJESPRIDANDE,MINDAGGÖRANDE-KOMPLIMANGER OCH KOMMENTARER: Tacktacktacktacktacktacktacktack och åter T A C K! Ni är bäst! Fick värsta egoboosten idag när jag gick igenom alla era hela sextioniiiio kommentarer! Ni är världens bästa läsare, puss på er och det är NI som är fina,bra på att fota, duktig på att sjunga, söta med era pojkvänner eller utan - de spelar ingen roll, ni är bara så bra helt enkelt.. :)  Kraaaaam
 


Kommentarer


Lämna en gosig kommentar här! :]


Vad heter du? :
Stammis här brä

E-majjjl:

Din sköna blogg heter:

Det här har jag att säga dig:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0