https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=%3Clink+rel=%22shortcut+icon%22+href=%22https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3221413/images/2012/kamera_ikon_507461c99606ee5886bc732e.png%22%3E&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Jobbiga människor

Alltså jag är så irriterad på en person just nu. Jag brukar inte skriva sånt här i bloggen men vissa har ju verkligen problem... När jag gick i högstadiet så var jag mobbad av ett gäng tjejer och ett tag var en hel grupp emot mig på facebook. Jag fick hjälp av lite familj och vänner och jag klarade mig igenom det som var den jobbigaste tiden i mitt liv hittils. Jag var ledsen och deprimerad varje dag och ville inte göra någonting, prata med någon eller träff någon. När jag började gymnasiet såg jag det som en helt ny chans att börja om från början och få en helt ny start.
 
Sen idag får jag reda på att en brud i min skola har skrivit elaka tweets om mig på twitter som retweetats och spridits. Jag blir så jävla irriterad bara! Förstår ni mig? Jag har aldrig pratat eller haft någon som helst kontakt med den här tjejen. Jag vet inte vad hennes "hat" mot mig är baserat på alls, och jag känner för att gå fram till henne på lunchen och fråga vad hennes deal är.
Har någon av er, mina fina underbara, blivit utsatt för liknande någon gång? Om ni har varit det, eller är det nu får ni gärna ta kontakt med mig så kan vi prata om det. Vet att det alltid är så skönt att prata ut med någon man inte riktigt känner och som inte kan döma en.
 
Förlåt om jag skrev ut om det här men blir så ledsen.


Kommentarer
Olivia Karlsson

Vendela jag vet precis hur du känner dig, hela högstadiet bestod bara av sånt där skit. Brudar som hängde ut en på bloggar, skrek fula ord efter en i skolan osv. Till slut gick det så långt att de fick stänga av en tjej i från att komma till skolan eftersom hon hotat att misshandla mig etc. Nu, två år senare har denna tjej skrivit en bibel i form av förlåt till mig på facebook. Hon skämdes så mycket. Alla tjejer som snackar skit, hänger ut varandra eller gör något för att göra illa någon annan gör det enbart av avundsjuka.. Klart den här tjejen är avis på dig Vendela.. du är supersnygg och alla vet det, du har en familj som älskar dig och en kille som gör detsamma. Hon kanske inte har något av ovanstående och det gör dig till en konkurrent för henne. Antingen så stay strong och skit i vad som skrivs, troligtvis vet ju både du och hon att ingenting av det som skrivs egentligen är sant. Eller hur? Jag älskar dig vännen, du kan prata med mig om det är något. Pussar!

2012-12-07 @ 11:33:16
URL: http://nattstad.se/ohlivias
Emma

Jag vet också hur det känns och det är förjävligt. Jag är fortfarande deprimerad o har mina problem. Men stå upp för den du är och ta ingen skit. Du är så mycket bättre än henne. Den tjejen är avundsjuk på dig för annars har man ingen anledning att göra så mot en person. Man är avunsjuk och försöker göra allt för att den personen som man är avundsjuk på att må dåligt. Jag kommer ihåg när jag fick höra att en viss tjejgrupp var emot dig och jag blev så arg. Ingen förtjänar att bli dåligt behandlad. Det är inte okej någonstans.

2012-12-07 @ 14:34:05
URL: http://photosbyem.blogg.se
Alicia :)

Bry dej verkligen inte om henne, hon må vara dum men jag vet att du klarar detta galant!
Ta ALDRIG mot skit eller något annat sånt, det är folk som sagt elaka saker om mitt efternamn, men jag tog tag i det och låt dem vara eller så kan man gå till en lärare/kurator och prata ut. Det är så enormt skönt att bara släppa klumpen i magen och bara släppa allt. Händer detta något mer tycker jag att du tar kontakt med henne och verkligen frågar om hon är störd eller något.
Jag verkligen vet att det är svårt men du har läsarna och hela bloggen där du har rätt att skriva vad du känner, tycker och känner <3
Jag tror hon bara är avundsjuk på en sådan fin tjej som dej, jag känner dej inte men jag tycker du är enormt fin och du verkar ha en riktigt fin personlighet.
Ta hand om dej :)

2012-12-07 @ 17:14:41
Dana

Ja, hela 4an och 5an och 6an blev jag mobbad, fick ingen som helst hjälp, kunde inte berätta för någon, var för feg, höll det inom mig, allt skit jag fick , alla ord höll jag inom mig till det blev en stor jävla klump, klumpen växte för varje dag och jag mådde så jävla dåligt, det gick massa rykten om mig som inte alls stämde och det var 3 tjejer som är 1 år äldre än mig som mobbade mig, sen en dag omringade dom och flera av deras vänner mig i Täby centrum och sa massa fula ord osv, då sa jag ifrån face2face för jag orkade verkligen inte mer, efter den dagen säger dom inte ett ord till mig när dom går förbi mig längre.
Finns om du vill snacka Vendela, älskar din blogg!
Du kan kontakta mig på Facebook om du vill, heter Dana Shams, pratar väldigt gärna med dig! Puss <3

2012-12-07 @ 23:28:41
URL: http://lookingforward.blogg.se
Dana

Oj min kommentar var rätt lång men hoppas du läste!

2012-12-07 @ 23:28:59
URL: http://lookingforward.blogg.se
ALMAS

idioter, bry dig inte om såna människor vendela. hon har absolut inget med det att göra och är säkert bara avundsjuk och vill ha uppmärksamhet. stå på dig, du är bäst som du är <3

2012-12-08 @ 12:02:32
URL: http://almawiola.blogspot.com
Isabelle

Men åå vad sjukt :( hon är bara avundsjuk. Minns vilken solstråle du var när vi gick i samma klass!

Saknar din fina sångröst! Har du någon ny video på g?
Kramiskramis

2012-12-08 @ 15:06:59
URL: http://isabellehed.blogg.se
En tjej som inte vet vart hon har sin vän :/

Hej Vendela hon gör bara så för att hon vill se ut som du!
Du e så himla söt och fin!
Men jag har också ett sånt problem men inte lika jobbigt
Jag och min bästavän har tappat kontakten pågrund av två andra kompisar jag vet inte hur jag ska göra hon svarar inte på sms eller nånting D:
Men du är stark du klarar detta som sagt hon eller dom är bara avundsjuka på ditt underbara utseende puss hoppas det blir bättre om du har nått bra tips vad jag ska göra för att jag och min bästakompis ska hitta till varandra igen så får du gärna skicka iväg ett mail puss! <3

2012-12-10 @ 21:19:54


Lämna en gosig kommentar här! :]


Vad heter du? :
Stammis här brä

E-majjjl:

Din sköna blogg heter:

Det här har jag att säga dig:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0